Lock iconRectangle 1Rectangle 2 + Rectangle 2 CopyShapeRectangle 1
Ničelna razlika, bosonogi tek in priprava na tek

nasveti, tek, zdravje -

Ničelna razlika, bosonogi tek in priprava na tek

Ničelna razlika pri tekaških copatih in njen vpliv na našo držo pri teku

Kot smo omenili že v eni od prejšnjih objav na našem blogu, ničelna razlika pri tekaških copatih pomeni, da sta sprednji  in zadnji del stopala enako oddaljena od tal. Višina blaženja je torej enaka v sprednjem in zadnjem delu copata. Copati z ničelno razliko omogočajo naravno postavitev našega telesa in s tem pripomorejo k približevanju naravnemu načinu teka, kar pomeni tek na sprednji del stopala (tek na sprednji del stopala ne pomeni teka po prstih – to namreč pride prav le za baletke).

Ničelno razliko imamo seveda tudi pri bosonogem teku, kjer  lahko uporabljamo obuvala z minimalno zaščito – nekaj milimetrov debela guma ali pa to počnemo celo brez obuval. Ničelna razliko je torej ustvarila že narava ;)

Morda si lahko kot uvod v to temo najprej ogledamo kratek filmček

Prva stvar s katero se lahko v tem prispevku strinjamo je, da bosonogi tek ni za vsakogar, kot tudi ne tek s copati, ki imajo ničelno razliko. No, vsaj ne brez pravilnih priprav na takšen tek.

Če smo še natančnejši, vsak tek, vsak pravilen tek, brez nevarnosti poškodb terja od nas ustrezno fizično predpripravo.

Veliko ljudi teče, da bi storili nekaj za svoje zdravje in telo, žal pa le malo ljudi naredi nekaj za svoje telo, da bi bolj zdravo tekli. Za pravilen položaj telesa pri teku je namreč potrebna zadostna moč mišic trupa, mobilnost sklepov in prožnost mišic. Tako lahko telo ohranimo v položaju, ki nam omogoča najbolj optimalen ter ekonomičen tek.


Tukajle je pet značilnosti, ki bi jih bilo dobro upoštevati za pravilen tek:


Če se vrnemo nazaj k ničelni razliki tekaških copat. Le ta nam omogoča enostavnejše doseganje pravilnega tekaškega  položaja in s tem pravilne tehnike teka. Pod pogojem, da smo fizično pravilno pripravljeni. Seveda je priporočljivo, da se prehoda na ničelno razliko lotimo postopoma in skozi daljše obdobje znižujemo višino pete pri naših tekaških copatih, dokler ne pridemo do želene ničelne razlike.

Še bolj pozorni in postopni moramo biti pri prehodu na bosonogi način teka. Takšen tek zahteva še boljšo telesno pripravljenost. Tu se moramo še posebej posvetiti vajam za naša stopala, da jih zadostno in pravilno ojačamo, saj se bodo morala odzivati na številne spremembe terena, poskrbeti za dober odriv, absorpcijo in prenos sil. Morala bodo namreč nadomestiti vse stabilizatorje, blažilce in ojačitve vaših preteklih tekaških copat. 

Vsak tekač mora sam poiskati takšne tekaške copate, s katerimi bo najlaže dosegel pravilno tehniko teka. Za nasvet pri izbiri prave obutve, pa se vedno lahko obrnete na nas v Amfibiji.

Napisal Anže